See See Rider

ORIGINAL-GOODBYE-ADRIAN IAIES

  1. SWEET LORRAINE (C. Burwell – M. Parish) 04:51
  2. DANCING IN THE DARK (A. Schwartz – H. Dietz) 04:25
  3. DEEP RIVER (Traditional) 05:23
  4. SEE SEE RIDER (M. Raney) 05:26
  5. MINORITY (G. Gryce) 04:49
  6. DAT DERE (B. Timmons – O. Brown, Jr.) 06:19
  7. WHAT IS THIS THING CALLED LOVE ? (C. Porter) 04:35
  8. LUSH LIFE (B. Strayhorn) 03:03
  9. WHAT´S YOUR STORY, MORNING GLORY ? (M.L. Williams – P. Webster – J. Lawrence) 04:26

Tiempo Total: 43:17

Paula Shocron Piano

Grabado en AGUARIBAY, Buenos Aires, el 18 de noviembre de 2012
Técnico de grabación: Néstor Stazzoni y Carlos Melero
Arte de tapa: Federico Peñalva
Fotografías Justo Lo Prete (tapa) / Horacio Sbaraglia  (interior)
Producción artística Paula Shocron
Producción General: Justo Lo Prete
Grabado, mezclado y masterizado con FOCAL MONITORS SM9
Para esta grabación se utilizaron cables de plata AUDIOACUSTIK (Argentina)

 

Argentinian pianist Paula Shocron is one of the most prominent artists on Justo Lo Prete’s Rivorecords and has previously shown her worth on two superb trio albums: Our Delight (Rivorecords, 2011) andSerenade in Blue (Rivorecords, 2012). See See Rider offers a welcome chance to hear Shocron in a solo setting.

“From the opening chords of “Sweet Lorraine,” Shocron’s muscular lyricism is immediately on display. As she improvises around the bittersweet melody, every phrase is carved out in stone, but at the same time, there’s also an effortless swinging ambiance and sense of historical depth. A story is told with conviction. 

Whether diving into a standard like Cole Porter’s “What Is This Thing Called Love?” or the gospel and blues of the traditional “Deep River,” Shocron plays with respect for tradition without repeating it. There’s a fresh, raw emotionality in her playing and her interpretations glow with the joy of musical discoveries. 

Like other releases on Rivorecords, See See Rider follows a familiar concept, which mixes standards, bop classics and traditional blues and gospel. In other words, timeless music and melodies. The danger of playing this repertoire is the risk of anonymity, but Shocron comes out with her own voice. These classics become her melodies and are played without filter. It’s direct musical communication without a hint of pretension.”

JAKOB BAEKGAARDAll About Jazz (allaboutjazz.com)

 

“Escaparle a la monotonía y al tedio de escuchar durante cuarenta minutos el mismo instrumento es algo que ella (Paula Shocron) resuelve con simplicidad. Versionando standards que van desde el tradicional spiritual “Deep River” hasta “Dat Dere”, de 1960, el disco transcurre combinando matices que dejan escuchar desde pasajes melódicos hasta raptos de swing enérgicos con un excelente manejo de la mano izquierda. La decisión de no excederse más de cinco minutos en la duración de cada tema (excepto por el mencionado “Dat Dere”) es otro acierto en esta búsqueda por lograr fluidez y captar la atención del oyente. Con “What Is This Thing Called Love?”, de Cole Porter, como interpretación más sobresaliente, Paula Shocron reafirma una vez más sus sobradas capacidades instrumentales en un disco que no deja de ser arriesgado para estos tiempos de escucha fragmentada”.

SEBASTIÁN CHAVES La Nación