Our Delight

  1. THE END OF A LOVE AFFAIR (E. Redding) 04:37
  2. THERE’S NO YOU (H. Hopper / T. Adair) 06:20
  3. SOULTRANE (T. Dameron) 06:09
  4. OUR DELIGHT (T. Dameron) 05:08
  5. SO TIRED (B. Timmons) 06:01
  6. THERE’S A SMALL  HOTEL (R. Rodgers / L. Hart) 05:52
  7. ONE MORNING IN MAY (H. Carmichael / M. Parish) 05:29
  8. LOVER COME BACK TO ME (S. Romberg / O. Hammerstein III) 06:19
  9. CHANGE PARTNERS (I. Berlin) 06:28
  10.  MELANCHOLIA (D. Ellington) 03:32

Tiempo total: 56:13


Paula Shocron
: Piano
Jerónimo Carmona: Contrabajo
Eloy Michelini: Batería

Grabado en estudios Sound Rec, Buenos Aires, el 27 de julio de 2011
Ingenieros de grabación: Ricardo Sanz y Carlos Melero
Asistente de grabación: Ricardo Ortiz
Arte de tapa: Juan Sbaraglia
Fotografías: Horacio Sbaraglia
Producción artistica: Paula Shocron, Eloy Michelini  y Justo Lo Prete
Producción general: Justo Lo Prete


“In spite of her age, Shocron has consolidated her career with many releases. This time she comes back to the trio format (her previous work, “Gran Ensamble”, features a 13-piece band), accompanied by Eloy Michelini on drums, and Jerónimo Carmona on double-bass. Unlike her other albums, in which she wrote most songs, here she turns to a classic repertoire. There are, for example, tunes from the Golden Era (Ellington, Irvin Berlin, Rodgers and Hart), and more modern, post-1950s composers (Tadd Dameron, Bobby Timmons). With her preceding albums, Shocron set high standards of excellence, and here she rises to the challenge with another exhibition of her musical quality. Her playing is confident, imaginative, and she permanently builds intriguing lines, leading the trio with authority and aplomb. The trio sounds as a tight unit, moving together gently and easily, a certain degree of independence from the original. The programme is mostly made up of mid-tempo tunes, and there´s also a couple of ballads and swinging tracks, most notably So Tired, by Bobby Timmons, which just swings like mad and showcases the arresting groove of Shocron and her bands”.
Miguel Bronfman / Buenos Aires Herald

En el caso de Shocron (acompañada en trío por Jerónimo Carmona en contrabajo y Eloy Michelini en batería) la energía del bop trae por momentos los ecos de Al Haig tanto en el fraseo como en la acentuación, pero acaba por impregnarse de la propia identidad de la artista. El oyente acostumbrado a la técnica interpretativa y compositiva de Shocron quizá encuentre algo previsible la propuesta. Lo cierto, sin embargo,  es que en lugar de optar por las abstracciones exploratorias de sus anteriores discos, la pianista ha preferido, con la sabiduría que da la madurez, ceñirse a las estructuras armónicas y melódicas anteponiendo siempre la inteligencia (en el sentido de habilidad y experiencia, pero también en el de comprensión) a la intuición. Todo joven músico de jazz debería arriesgarse a hacer un disco como éste, y Shocron ha superado la prueba con creces.
Jonio González / Cuadernos de Jazz